Monday, June 27, 2016

Kako uraditi analizu veb sajta?

Vjerovatno se često zapitate da li nešto nedostaje Vašem sajtu i kako ga možete unaprijediti? Prije svega potreban je kvalitetno odrađen sajt, modernog izgleda (naravno, u skladu sa djelatnošću kojom se firma bavi) i jasnog, upadljivog, optimiziranog teksta. Analiza veb sajta je samo osnovno polazište koje Vam može pomoći u tome.
Koje korake da slijedite:
1. Ko stoji iza ovog sajta?
 Da li ste na na stranici Kontakt postavili sve potrebne informacije: adresu, telefone, ime i prezime osobe koju kontaktirate, možda i mapu lokacije, e-mail...Najbolje bi bilo imati i postavljene informacije i kontakt formu gdje pratilac može direktno da Vam piše. Ukoliko ne postoje ovakve informacije, posjetiocu može da djeluje da neozbiljno radite, ne može direktno da Vas dobije, da zakaže sastanak... Lijepo je prikazati svoj tim i odgovorne osobe. Kada postoje timske fotografije ili fotografije individue u timu onda dobijate simpatije. Neki pojedinac će i da izabere baš vas, jer mu se  svidjelo kako neko izgleda (navedeno važi za  mlađu populaciju). Starija grupa će da htjeti da gleda vaše iskustvo.

2. Sam izgled sajta?
Prvi utisak je naslovnica, da li je jasno vidljivo čime se firma bavi, da li su prave boje, da li je sve prenatrpano, zadržava li vam se pažnja na važnim elementima ili skačete sa jednog na drugi, da li su fotografije usklađene, da li povezane sa onim čime se bavite? Na ova pitanja dajte sebi odgovor i znaćete da li je izgled sajta kvalitetan. Ali je još bolje ukoliko možete izvršiti anketu. Ipak sve zavisi od ciljne grupe i od toga kakva su njihova očekivanja.

3. Da li koristite Google Analytics?
Veoma dobra alatka koja Vam daje informacije: koliko posjeta ste imali, koliko puta su stranice pregledane, koliko vremena provodi posjetilac na Vašem sajtu i koji je procenat ovih posjeta. Nemojte da brinete ukoliko posjećenost u početku nije onolika koliko ste očekivali. Vi samo radite na svom sajtu, pišite, unosite, dodajte fotografije i vremenom će se posjećenost povećavati.

4. Optimizacija
Najbolji savjet za početak je da pretražujete na Google-u. Kucajte razne ključne riječi i razne kombinacije. Pogledajte koje sajtove Vam prve izbacuje i istražite svoju konkurenciju.

5. Postavite social web buttons kao i RSS Feed.
Na svom sajtu postavite Facebook, Twitter, Youtube, Instagram i ikonice onih mreža na kojima ste prisutni. Posjetioci treba da su upoznati gdje mogu da Vas nađu i da Vas prate.
RSS feed automatski obavještava posjetioca o promjenama, novim statusima, fotografijama koje su povezane sa Vašim sajtom.

6. Istaknite profile svojih zaposlenih kao i njihove social buttons.
U skladu sa poslom koji firma obavlja postavite social buttons Vaših zaposlenih koji upućuju na njihov profil, odnosno koji upućuju na njihovu biografiju na Linkedin-u ili možda na Google+ profilu. Neka posjetioci znaju zašto ste baš njih izabrali da budu u Vašem timu.

7. WebSiteGrader - besplatna alatka za procjenu kvaliteta sajta.
Možete instalirati i alatku WebSiteGrader koji Vam može dati ocjenu sigurnosti, ocjenu optimizacije, performansa i da li je sajt prilagođen mobilnim telefonima.

INTERNET PRAVILO GLASI: BUDETE JEDINSTVENI I RAZLIKUJTE SE OD DRUGIH.

No comments:

Post a Comment