Saturday, November 19, 2016

Kada loš marketing postane dobar marketing


     Vaši poslovni rezultati zavise od akcija koje preduzimaju vaše mušterije, odnosno vaši klijenti.
  
     A koje akcije će biti preduzete zavisi od vjerovanja koja korisnici imaju o vama. Na ta vjerovanja utiče svaka interakcija koju ostvare sa vašom firmom. Svaka od tih interakcija upravo predstavlja vaš marketing. Ne samo usluge ili proizvodi koje nudite, već i sama interakcija sa zaposlenima.

     Ukoliko se desila negativna interakcija sa zaposlenima i korisnik smatra da su povrijeđena njegova prava budite sigurni da će na različite javne načine to i da pokaže. Prenoseći utiske svojim prijateljima i poznanicima, ostavljajući komentare na sajtovima predviđenim za davanje ocjena. Upravo u ovim trenucima loš marketing postaje dobar, jer istraživanja pokazuju da će osoba tek sad posjetiti vašu firmu ili kupiti vaš proizvod da bi se uvjerila da je zaista tako loše. Ukoliko se novi korisnik oduševi,  ukoliko mu se dopadne usluga onda on širi dobar glas, ostavlja dobre komentare i već ovdje prvobitni nezadovoljni korisnik ulazi u drugi plan. Sada se već dolazi do razmišljanja da je možda prethodni korisnik naišao u lošem trenutku, da se svakome desi loš dan ili da je možda previše pristrastan ili da čak želi da istakne konkurenciju.

     Marketing je ponekad ni dobar ni loš. Jednostavno predstavlja način na koji jedna firma predstavlja svoje proizvode ili usluge. Ljudi koriste jezik, firme koriste marketing. To je objektivno.
    Međutim, način na koji se odluče da nam prenesu svoju priču predstavlja dobru ili loše ispričanu priču. Dobar marketing nam nudi novi uvid u svijet, dovodi nas do toga da se zapitamo. Loš marketing nam jedino nudi proizvod koji žele da kupimo. Dobar marketing počinje sa uzrokom, sa razlogom zašto je usluga ili proizvod dobra za nas. Loš počinje sa ciljem.

    Iz ovih razloga je ponekad i loša reklama odličan potez, jer će ljudi da prepričavaju, da se preispituju i da se zapitaju da li je reklamna priča tačna. Lošim marketingom se manipuliše, ali nakon korisničkog preispitivanja loš marketing postaje dobar, jer korisnik postane inspirisan.

Ukoliko imate pitanja ili Vam je potrebna pomoć oko marketinga uvijek dostupni za Vas.
VR Consulting DOO Budva.

*Prava na fotografiju zadržava autor

No comments:

Post a Comment