Vrijednosti,
kultura i način obrazovanja su se promijenili!
Biznis
se razvija brže nego ikada, nove tehnologije su već nakon godinu dana
prevaziđene, jednako je i u oblasti automobilizma, mode ili muzike. Promjenio
se način kako kompanije pristupao klijentima i potrošačima. Internet i mediji
uopšte su stvorili mogućnosti za veću konkurenciju za veću borbu gdje moramo
biti inovativni i imati razne tehnike i strategije u rukavu. Sada je nemoguće
da jedna osoba bude odgovorna za svaki detalj kampanje, da jedna osoba osmisli
cijelu kampanju, danas iza svake cjeline postoji tim.
Reklama na bilbordu ili na radiju je
bila jedina interakcija sa proizvodom, zatim novine, žute strane. Danas su
aktivni email-ovi, veb sajtovi, pretraživači, društvene mreže. Danas su
proizvodi dostupni i na meti kritika i pohvala na svakodnevnoj bazi. Razmišlja
se kako na pravi način predstaviti proizvod publici i gdje naći ciljnu publiku
(novi momenat u marketingu takođe).
Nekada
|
Danas
|
Pozovete kompaniju za detalje
|
Posjetite veb sajt
|
Provjerite imenike
|
Pretražujete online
|
Lični razgovori sa poznanicima i prijateljima
|
Prenosite riječ putem socijalnih mreža
|
Pitate prijatelje za preporuku
|
I danas pitate prijatelje za preporuku, ali je na
prvom mjestu veb sajt ili forum gdje možete pročitati komentare
|
Samo TV reklama
|
Danas i online video
|
|
|
Danas duplo
više posla ima za marketing tim, mora se razmišljati o efektivnom i dinamičnom
veb sajtu, email marketingu, dobroj i snažnoj optimizaciji. Potrebno je
koristiti online video, biti stalno aktivan i ažurirati sadržaj, objavljivati
koristan sadržaj, upravljati i nadzirati online reputaciju.
Kompanije
imaju duplo veći budžet i mnogo više načina da budu u kontaktu sa potrošačima,
klijentima. Ostao je isti slogan za sve
-Potrošač ili klijent je na prvom mjestu! i cijela marketing kampanja je
usmjerena ka njemu!
No comments:
Post a Comment