Thursday, July 28, 2016

Marketing nekada i sada



Vrijednosti, kultura i način obrazovanja su se promijenili!

         Biznis se razvija brže nego ikada, nove tehnologije su već nakon godinu dana prevaziđene, jednako je i u oblasti automobilizma, mode ili muzike. Promjenio se način kako kompanije pristupao klijentima i potrošačima. Internet i mediji uopšte su stvorili mogućnosti za veću konkurenciju za veću borbu gdje moramo biti inovativni i imati razne tehnike i strategije u rukavu. Sada je nemoguće da jedna osoba bude odgovorna za svaki detalj kampanje, da jedna osoba osmisli cijelu kampanju, danas iza svake cjeline postoji tim.

            Reklama na bilbordu ili na radiju je bila jedina interakcija sa proizvodom, zatim novine, žute strane. Danas su aktivni email-ovi, veb sajtovi, pretraživači, društvene mreže. Danas su proizvodi dostupni i na meti kritika i pohvala na svakodnevnoj bazi. Razmišlja se kako na pravi način predstaviti proizvod publici i gdje naći ciljnu publiku (novi momenat u marketingu takođe). 

Nekada
Danas
Pozovete kompaniju za detalje
Posjetite veb sajt
Provjerite imenike
Pretražujete online
Lični razgovori sa poznanicima i prijateljima
Prenosite riječ putem socijalnih mreža
Pitate prijatelje za preporuku
I danas pitate prijatelje za preporuku, ali je na prvom mjestu veb sajt ili forum gdje možete pročitati komentare
Samo TV reklama
Danas i online video



            Danas duplo više posla ima za marketing tim, mora se razmišljati o efektivnom i dinamičnom veb sajtu, email marketingu, dobroj i snažnoj optimizaciji. Potrebno je koristiti online video, biti stalno aktivan i ažurirati sadržaj, objavljivati koristan sadržaj, upravljati i nadzirati online reputaciju.

            Kompanije imaju duplo veći budžet i mnogo više načina da budu u kontaktu sa potrošačima, klijentima.  Ostao je isti slogan za sve -Potrošač ili klijent je na prvom mjestu! i cijela marketing kampanja je usmjerena ka njemu!

No comments:

Post a Comment