2005. godine je u svijetu počela revolucija zvana Facebook, najprije zamišljena kao društvena mreža predviđena za zabavu i povezivanje ljudi, ali od početka je sa svojim naglim razvojem postala nešto mnogo više od toga. Veliki napredak je napravljen za jednu deceniju, gdje je na početku 2006. brojala 5,5 miliona, a danas broji nevjerovatnih 1,5 milijarde korisnika.
Mislim da smo upravo ovom konstatacijom odgovorili primarno na pitanje, jer sa aspekta svakog marketing menadžera-bilo koji proizvod da plasirate, u navedenoj masi korisnika morate naći svoju ciljnu grupu, odnosno interesnu grupu koja će konzumirati Vaš proizvod ili uslugu. Upravo iz ovog razloga marketing menadžeri se odlučuju za ovaj kanal komunikacije sa svojim potrošačima.
Vizionarski pepoznavši ovu situaciju, ljudi iz Facebook-a su je pametno iskoristili i plasirali mnogo raznih alata kako bi olakšali poslovanje prodavcima i kupcima, ali istovremeno pronašli i svoj interes u vidu zarade od reklamiranja subjekata koji svoje poslovanje plasiraju preko ove društvene mreže.
Zašto je Facebook dobar upravo za mene?
Navodimo nekoliko osnovnih razloga:
- Prisustvom na Face-u prisutni ste u jednom velikom dinamičnom okruženju koje čini tržište od 1,5 milijardi ljudi. Jedino zahvaljujući društvenoj mreži Facebook u mogućnosti ste da izađete na ovako veliko tržište,
- Zato što u toj velikoj masi gradite svoju ciljnu grupu na jedan pametan i prilično jeftin način. Najčešće korišćen je zid -pozadina za osmišljavanje najprimamljivije ponude i prezentaciju Vašeg proizvoda ili usluge,
- Zato što može da predstavlja produženu ruku na Vašu stranicu. Ukoliko imate raznovrsne proizvoda i usluge koje bi bilo komplikovano prozentovati na facebook page-u, možete potencijalne kupce sa stranice usmjeriti na Vaš web site kako bi se do tačnina upoznali sa Vama i onim što nudite,
- Zato što na jednom mjestu možete promovisati dešavanja u Vašoj kompaniji, novosti, događaje, akcije, i tom prilikom doprijeti do velikog broja ljudi. A ovaj način možete i promovisati Vaš brend,
- Gorenavedeno je posebno značajno ukoliko vodite stranice za intelektualne usluge (blogove, online savjetovališta, online škole itd),
Vremenom će Vas rad na facebook page-u učini kreativnijima u oblasti reklamiranja pa ćete doprijeti i do većeg broja ljudi, a kao rezultat pored povećanog profita dobićete povratne informacije od kupaca kako da unaprijedite svoj proizvod ili uslugu. Budite kreativni u reklamiranju i kao povratnu informaciju ćete dobiti inspiraciju za kreativno unapređenje Vaše kompanije.
Na kraju, Facebook nije prost medij za reklamiranje kao radio stanica, Tv stanice i sl. Ovdje iz reklame dobijate povratne informacije u realnom vremenu i mnogo brže možete da reagujete na potrebe tržišta i prilagodite se promjenama, što je jako bitno za vaš biznis.
U redu, privuklo me je, ali kako dalje?
Najprije, razmislite, osmislite kako najbolje da opišite svoju firmu, djelatnosti koje zastupa i tim opisom ćete privući potencijalne kupce, opis kojim ćete istaknuti sve bitne karakteristike proizvoda i usluge, priču koja će Vas podići iznad konkurencije. Kada sto to uradili uradite sledeće:
Najprije otvorite svoj lični profil (ako ga niste imali) i povežite se sa svim svojim prijateljima,
Otvorite page Vaše firme. Ovdje plasirajte osmišljenu priču o kojoj ste par pasusa ranije formirali. Imajte na umu da facebook page radi na principu otvorenosti i da na jednostavan način bilo koji korisnik može postati i Vaš pratilac. Ovdje je jako bitno da pozovete sve vaše prijatelje sa ličnog profila da lajkuju Vašu stranicu. Takođe, zamolite Vaše prijatelje da i oni pozovu njihove prijatelje. Ovdje vidite kako funkcioniše mrežni marketing i koliko vidljivi i dostupniji postajete.
Držite svoj page aktivnim, dodajte sadržaje, promocije, akcije, prezentacije, blog tekstove, usmjeravajte na svoje web site-ove (ako su proizvodi detaljnije opisani), jednom riječju....BUDITE INTERESANTNI LJUDIMA. Ovim ćete podići svoj EdgeRank.
Koristite moućnost Facebook reklamiranja jer je jako jeftino. Zamislite da platite reklamu na lokalnoj TV stanici. Taj iznos će biti najmanje više stotina evra na mjesečnom nivou. Za isti taj novac na pametan način se možete na facebook-u reklamirati mnogo duže, a doprijeti ćete do mnogo većeg broja ljudi.
Na kraju- šta je to EdgeRank?
EdgeRank je algoritam koji određuje šta će se prikazati FB korisniku na njegovom News Feed-u. EdgeRank prikazuje ono što misli da će korisniku biti interesantno. Kako bira? Ako je neki korisnik u čestoj interakciji s vašom firmom, Vaši će postovi biće prikazati na News Feed-u. Vjerovatno se pitate kako je ovo značajno za Vas? Ono što će pomoći EdgeRank rang jeste: stavljati postove što češće i nastojati uvući korisnike u neku vrstu interakcije. Obratite pažnju da se 70% interakcija dešava unutar sat vremena od postavljanja posta, pa budite online kako bi mogli odgovoriti. Nemojte postaviti post i otići u krevet.
Na kraju ostaje Vam da brojite like-ove (koliko Vam ljudi lajkuje stanicu i postove), Reachs (do koliko ljudi je ljudi Vaš post uspio da dopre), Engaged users (broj ljudi koji su kliknuli na post), Talkin abouts (broj ljudi koji su šerovali, lajkovali ili komentarisali post i naravno novac (što je cilj svakog biznisa) :-). Nadamo se da smo Vam bar malo pomogli, a svakako se možete nama obratiti za poslove kompletnog online marketing paketa, kako bi uštedjeli i novac i vrijeme lutanja u jednom velikom digitalnom svijetu.
No comments:
Post a Comment